poniedziałek, 10 marca 2014

Przepis: mydło do rąk w płynie




W tym poście podpowiem Wam, co zrobić z resztek mydła, które nazbierały się podczas wykrawania mydełek domowych, np. przy jego wyrównywaniu, nadawaniu mu ładnego kształtu lub z resztek niewykorzystanego mydła. Ja z takich resztek mydła przygotowuję mydło do rąk w płynie lub mydło do mycia twarzy.


Jak to zrobić?


Wystarczy przygotować:


resztki mydła (starte na tarce lub pokrojone w drobną kostkę)
wodę demineralizowaną
opcjonalnie ulubiony olejek eteryczny lub/i zioła (np. suszony nagietek, lawenda itd.)
garnek i łyżka do mieszania
pojemnik na mydło
czysty słoik



Do garnka wsypujemy rozdrobnione skrawki mydła, dolewamy trochę wody demineralizowanej i wszystko podgrzewamy na małym ogniu. Zależy nam na tym, aby kawałeczki mydła rozpuściły się i połączyły z wodą. Masę podgrzewamy tak długo, dolewając co jakiś czas wodę, aż konsystencja będzie odpowiednia dla mydła w płynie, takiego jak znamy ze sklepów (nie za płynna, ale nie może być też za gęsta). Do takiej masy możemy dodać kilkanaście kropel jakiegoś olejku eterycznego oraz jakiś susz. Najlepiej dodawać taki zapach, który będzie współgrał z kolorem mydła. Wszystko dokładnie zamieszamy i ostudzimy. Przelewamy do pojemnika na mydło, a nadmiar do słoika. Tak możemy przechowywać mydło nawet kilka tygodni.

Ja przygotowałam sobie mydło o kolorze i zapachu grejpfruta. Kolor powstał samoczynnie i natchnął mnie na dodanie własnie olejku grejpfrutowego tak, aby całość współgrała. W tej małej buteleczce mam mydło do twarzy, do którego dodałam sobie czerwoną glinkę, aby wzmocnić naczynka (po zimie zauważyłam niestety więcej popękanych naczynek niż przed). Niedługo podam Wam genialny przepis na mydło do cery naczynkowej :).



2 komentarze:

  1. Czy mydło w płynie można zrobić z dowolnego domowego mydła? Czy taakie mydło traci swoje właściwości?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej. Ja swoje mydło w płynie wykonuje z mydła domowego. Takie mydło ma tendencję do częstego gęstnięcia (nie ma w nim żadnych "wspomagaczy", które zapewniają piękną konsystencję, więc jest to zrozumiałe), dlatego trzeba dość często je pomieszać lub dodać wody. Ja polecam wodę demineralizowaną. Mydło wykonane taką metodą nie traci swoich właściwości.

      Usuń