sobota, 3 maja 2014

Domowe SPA: Przepis na maseczkę z alg morskich

Dzisiejsza majówkowa deszczowa aura zainspirowała mnie do urządzenia domowego SPA. Pogoda nie zachęca do spacerów, ale do rozpieszczania się dobrą kawą i zabiegami pielęgnacyjnymi owszem! Przygotowałam sobie odżywczą maseczkę do twarzy z alg morskich z dodatkiem kefiru, a przepisem postanowiłam się z Wami podzielić.


Składniki:

1 łyżeczka alg morskich (w sklepach internetowych z półproduktami kosmetycznymi kupicie za niewielkie pieniądze sproszkowane algi, czyli glony morskie)

woda demineralizowana lub kefir lub inny mleczny produkt. Dodajcie go tyle, a żeby maseczka miała konsystencję odpowiednią do nałożenia na twarz. Nie może być zbyt płynna, ale zbyt twarda też nie, bo nie przylepi nam się do twarzy.


Ja przygotowałam maseczkę na bazie i wody i kefiru. Połączyłam te składniki w małej ceramicznej salaterce i pomieszałam łyżeczką. Wypukłą stroną tej łyżeczki nakładałam maseczkę na twarz. Po 20 min umyłam twarz ciepłą wodą i cieszyłam się mięciusieńką i zrelaksowaną skórą twarzy J.

Jakie właściwości ma moja maseczka?

Algi morskie, zwane również glonami morskimi, stanowią pożywienie dla organizmów morskich. Są bardzo bogate w witaminy (beta-karoten, C,E,K,PP, B) i mikroelementy łatwo przyswajalne przez organizm (cynk, jod, wapń, żelazo, magnez itd.). Mają działanie silnie nawilżające, opóźniające starzenie, regulują pracę gruczołów łojowych, posiadają właściwości antyoksydacyjne i przeciwzapalne. Kefir (jak wszystkie mleczne produkty) jest również bardzo nawilżający, ujędrniający, regenerujący, zmiękczający nawet bardzo twarde partie skóry takie jak łokcie, czy kolana. Taką maseczkę można stosować na całe ciało, nawet na włosy.

P.S. Maseczka jest wprost cudna, ale… niestety pachnie dość nieprzyjemnie.. To jest jej jedyny minus. Glony mają bardzo charakterystyczny zapach rybi i na to trzeba się przygotować używając ich w domowym SPA.


Miłego majówkowania mimo pogody! J



9 komentarzy:

  1. Ja również zaserwowałam dzisiaj swojej twarzy małe spa. Najpierw był peeling, a potem maseczka z glinki kambryjskiej z dodatkiem wody i oleju arganowego :) Często też robię maseczki z glinki i spiruliny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam olejek arganowy :) Wyobrażam sobie, że jesteś zadowolona z efektów Twojej maseczki, tak jak ja z mojej :) Miłej i kreatywnej soboty!

    OdpowiedzUsuń
  3. ja mam jakąś sproszkowaną maskę podobno pod oczy, ale na całą twarz się idealnie nadaje :) ale skład ma dziwny dosyć :D
    http://makingoftheboss.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. jeśli Twoja maska jest na bazie alg, możesz nią spokojnie okładać całe ciało :)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam algi, łączę je z awokado,z jogurtem, z cytryną. Dodaję do peelingów do ciała. Uwielbiam

    OdpowiedzUsuń
  6. jak często stosować taką maseczke z alg?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dla optymalnego efektu najlepiej 2 razy w tyg jak inne maseczki

      Usuń
  7. Do zrobienia maseczki muszą być sproszkowane algi czy mogą być te których mamy za dużo po odlaniu wody

    OdpowiedzUsuń